Intresset är stort för Reiki runt om i landet. Många uttrycker en önskan över att träffas med likasinnade, umgås och ge varandra Reiki. Förenade Reikiförbundet rekommenderar Reikiträffar på så många orter som möjligt. Visste du förresten att plusmedlemmar i förbundet får annonsera om sina Reikiträffar på samma platser (förbundets hemsida och i fb-födet) som de annonserar om kurser?

Att anordna en Reikiträff är enkelt. Det viktigaste är förstås att ha en lokal och gärna en behandlingsbrits. Sedan brukar det vara uppskattat med kaffe och te, och någon slags fika.

Lokalen kan vara din vanliga behandlingslokal, men samlingsplatsen kan lika gärna vara hemma hos någon. Hur många britsar som behövs beror på hur många ni är, och hur många ni föredrar att få Reiki ifrån samtidigt. Om ni är tre stycken som ger varandra Reiki kanske ni ger en femton minuters behandling. Är ni istället åtta stycken som ger varandra Reiki kanske bytet blir under fem minuter Reiki. Ställ tidtagningen i telefonen så är det lätt att hålla koll.

Reikiträffar väcker ofta engagemang och nyfikenhet och blir i praktiken ett tillfälle att berätta om kommande utbildningar och Reikiträffar. De flesta tar en liten kostnad (ca 50–100 kr) för lokalhyra och fika.

Medlemsförmån – låna vårt Reikirum

För att du ska kunna fortsätta träffa dina Reikivänner under dessa speciella tider har förbundet infört en förmån för dig som medlem. Du får låna vårt Zoom-rum kostnadsfritt under din Reikiträff. Många har upptäckt att detta till och med kan locka fler deltagare än vid de fysiska träffarna. Hör av dig till ordforande@reikiforbundet.se så hjälper Bengt-Arne dig att komma igång.

Lycka till med din Reikiträff!

sidan uppdaterad 2021-02-18

Massage