Usui Reiki/ Holy Fire II, grundkurs, etapp 1

MÅNA OM DIG SJÄLV

I denna värld, där vi springer mellan olika måsten, är det lätt att tappa bort sig. Reiki är en väg tillbaka till dig själv, en väg att vandra på, i ditt inre landskap. Du lär dig hitta harmonin inom dig och att hantera den stress som finns i kroppen. Detta kan vi alla göra, det handlar om att unna sig själv tiden. Reiki är den stressreducerande behandlingsteknik som ökar mest i världen just nu. Lär dig denna enkla metod under en helg, kom på återträff och ha kontakt med oss så länge du behöver det.

REIKINS TVÅ DELAR

Förutom att lära dig hur du ger dig själv och nära och kära behandlingar, så handlar den andra delen om din personliga utveckling. Utveckling av din intuition och kontakten med ditt livssyfte. Vi använder enkla, men kraftfulla tekniker för att hitta våra olika medvetandenivåer. Under flera olika meditationer får du utforska ditt inre. Ett läkande och helande på en djup nivå kan börja.

INNEHÅLL

På den första kursen lär du dig Reikins historia, vad Reiki är och hur du kan använda Reikienergin i din vardag.

Vi går igenom:

• De fem Reikiprinciperna
  • Gasshomeditation
  • Reiji-ho för intuitiv vägledning
  • Byosenscanning
  • Kenyoko (torrbad)
  • Reikins handpositioner, hur du behandlar
  • Grunder i helande beröring
  • Hur du ger Reiki till dig själv, andra och allt levande: växter, mat, djur etc
  • Du får tillgång till första symbolen, den så kallade kraftsymbolen
  • Hur du använder Reikin för att rena och skapa positiva miljöer
  • Du kommer både få ta emot och ge en hel kroppsbehandling samt sittReiki

VARFÖR VÄLJA ASSENTS KURSER

Det är viktigt att förstå vad som händer i våra kroppar biologiskt när vi ger och tar emot energibehandlingar. Vad innebär det med självläkning? Hur fungerar våra celler?

Våra kurser är därför Down2Earth och innehåller även kunskap och fakta kring senaste forskningen om neuvrovetenskap och stressreducering

VÄLKOMMEN

Läs mer och anmäl dig på www.assent.se eller direkt till anki@assent.se, 0720-60 53 63

LITE OM KURSLEDARNA

Anki Josefsson Holmström. Anki har en bakgrund som polis och förändringsledare. Som fd.lärare på Polishögskolan har hon bred erfarenhet av utbildning, lägga upp och leda kurser samt handledning i svåra samtal. Hon jobbar idag som Hälsodesigner och hjälper människor hitta tillbaka till sin balans och sin egen självläkning. Anki har varit Reiki Master/Teacher sedan 2005 och sedan maj 2018 även invigd i Holy Fire Reiki.

Jens Josefsson Holmström. Jens har en bakgrund som programmerare och IT-konsult. Han är diplomerad Psykosyntesterapeut PsA och Auktoriserad Counselor. Jens är en eftertraktad föreläsare och utbildare och har bl a jobbad med Räddningstjänsten, Svenska kyrkan, Kommun och landsting med utbildning och krishantering. Sen i maj 2018 är han även Holy Fire Reiki Master/Teacher. Jens jobbar med hållbar utveckling av organisationer, grupper och individer.