Reiki Grundkurs i Stockholm (Tyresö)

Välkommen till Reiki steg 1 där du lär dig mer om dig själv som energivarelse och att behandla dig själv och andra. ----------------------- Vi går bland annat igenom vad Reiki är och hur det fungerar. Du får lära dig om Reikis historia, filosofi och etik och allt annat som bör vara med i grundkursen enligt Reiki Förbundets rekommendationer. Förutom det kommer stort fokus att läggas på att du ska lära dig att integrera Reiki i vardagen, som ett sätt att leva.---------------------- Reiki är en beröringsmetod från Japan, som bygger på gammal österländsk filosofi om livsenergi som genomströmmar allt levande. En Reikibehandling stärker livsenergin och aktiverar den självläkande förmågan hos mottagaren, vilket ger stressreducering, lindrar smärta, ger ökat välbefinnande och påskyndar läkning. ---------------------- Reiki är godkänd som rehabiliterande friskvård av Skatteverket, vilket innebär att ”friskvårdspengen” kan användas för Reikibehandling. ---------------- Kursen kommer att innebära en medvetandehöjning och ett steg i din personliga och andliga utveckling där du inte bara utvecklar dig själv utan indirekt också påverkar andra runt omkring dig. Investering: 2 200kr. När: Lördag 16/11 kl 9-17 och söndag 17/11 kl 9-15. Var: Phoenix Academy, Vendelsövägen 73 i Tyresö. ------------- Hör av dig till Anne Ninnas för anmälan och/eller om du har några funderingar. ------------ Denna kurs avser den traditionella/klassiska japanska Reikin och du som har gått kurs hos mig får utan kostnad vara med på samma kurs igen om du vill, i mån av plats. -------------- I priset ingår kursmaterial och bok, samt återträff efter kursen. Jag håller även i återkommande Reikiträffar. Mailadress: info@phoenixacademy.se Tel nr: 072-204 34 60