Reiki Grundkurs i Stockholm (Tyresö)

Vill du lära dig Klassisk Japansk Reiki? Varmt välkommen till Reiki steg 1 där du lär dig mer om dig själv som energivarelse och att behandla dig själv och andra. ---------------------------- Vi går bland annat igenom vad Reiki är och hur det fungerar. Du får lära dig om Reikis historia, filosofi och etik och allt annat som bör vara med i grundkursen enligt Reikif förbundets rekommendationer. Förutom det kommer stort fokus att läggas på att du ska lära dig att integrera Reiki i vardagen, som ett sätt att leva.--------------------------------- Reiki är en beröringsmetod från Japan, som bygger på gammal österländsk filosofi om livsenergi som genomströmmar allt levande. En Reikibehandling stärker livsenergin och aktiverar den självläkande förmågan hos mottagaren, vilket ger stressreducering, lindrar smärta, ger ökat välbefinnande och påskyndar läkning. ---------------------------------------------- Reiki är godkänd som rehabiliterande friskvård av Skatteverket, vilket innebär att ”friskvårdspengen” kan användas för Reikibehandling. I denna kurs får du lära dig Klassisk Japansk Reiki --------------------------------------- Kursen kommer att innebära en medvetandehöjning och ett steg i din personliga och andliga utveckling där du inte bara utvecklar dig själv utan indirekt också påverkar andra runt omkring dig. -------------------------------------- Investering: 2 500kr. När: Lördag 18/1 kl 9-17 och söndag 19/1 kl 9-15. Var: Phoenix Academy, Vendelsövägen 73 i Tyresö. Hör av dig till Anne Ninnas för anmälan och/eller om du har några funderingar. ------------ Du som har gått grundkursen hos mig får utan kostnad vara med på samma kurs igen om du vill, i mån av plats. -------------- Jag som håller i kursen har gått flera Master/lärarkurser hos olika lärare och jag är även med i styrelsen för Förenade Reikiförbundet i Sverige som Mäss- och Eventansvarig. ---------------------Mailadress: anne@phoenixacademy.se Tel nr: 072-204 34 60