Reiki 2 - Usui Naturliga System - Karlstad

Reiki nivå 2 är en fortsättningskurs, ger en öka energi frekvens i reiki energin, fler tekniker att jobba med under dina behandlingar för dig själv och andra, samt djupare metoder. I reiki nivå 2 får man lära sig 3 symboler, dessa 3 symboler är heliga och ska användas med respekt. Symbolerna hjälper oss att för flytta oss genom tiden, öka läkningsenergin i reikin och hela ovanor. Man får lära sig att ge reiki på distans, reikin kan för flytta sig genom tid och rum vart som helst när som helst. Att rena sig själv, sitt hem och andra platser. Frigöra jordbundna andar och varelser, frigöra energivarelser ifrån oss själva och andra. Att resa i tiden både i framtid och i då tid. I framtiden sänder vi reiki till situvationer som vi vill ha extra energi till och att de blir den bästa av den tiden. Att resa tillbaka i tiden kan ses som en slags regression med reikin för att läka trauman som hänt eller där blockeringar har uppstått, genom tidsresa kan vi gå in och läka detta. Fler behandlingsmetoder inom reikin som är bl.a. förutom med reiki symbolerna Koki-ho - Blåsa ut energi, Gyoshi-ho - Ögonhealing, Tråden - Dra ut negativ energi Jacki-kiri Joka-ho - Skära bort negativ energi, Chakrarening, Stärka mål och Hela ovanor och känslor. En ovana kan vara missbruk av alkohol, nikotin och socker. Hela situvationer man är rädd för tex att ta körkort, efter en händelse, relationer och stress mm. Som bouns har jag lagt till kristallhealing i min reiki nivå 2. Kristaller ger en ökad frekvens i reikihealingen och ökad läkning. Kristaller och reiki går mycket bra ihop. Reiki nivå 2 ger dig många fler verktyg att jobba med med högre frekvenser helt enkelt. Flera tidigare elever och andra berättar att gå reiki 1 och 2 tätt ger dem en bättre helhet att kunna jobba med reikin både för sig själva och för att hjälpa andra. mer info http://www.helhetskroppen.se/kurs/reiki-energimedicin/reiki-2-43554711