Reiki 1 i Uppsala

Datum: 8-9 feb 2020 **** Alla kan gå Reiki steg 1 och du behöver inga förkunskaper. Det viktigaste är att du känner dig redo, eftersom Reiki sätter igång processer inom oss. Från början var Reiki ett system för andlig och personlig utveckling och att läka sig själv var första steget. Så det är där vi börjar: med oss själva. För är du balanserad och lugn, så kommer din omgivning att påverkas på ett positivt sätt. Reiki förändrar våra liv, på ett mycket bra sätt! Efter en Reiki 1 kurs så kan du även ge Reiki till dina närmaste.**** I Reiki steg 1 ingår: - Usui Reikisystemets historia, filosofi och etik - Traditionella Reikimetoder - Hatsurei ho meditation - Reiki 1 initieringar - Genomgång av chakrasystemet och vår energianatomi - Handpositioner för Reikibehandling - Intuitiv behandling - Att ge och ta emot en helkroppsbehandling - Att ge sig själv en Reikibehandling - Praktiska användningsområden för Reiki - Information om den del av Hälso- och Sjukvårdslagen som berör Reikiutövare - Information om Förenade Reikiförbundet i Sverige - Regelbundna Reikiträffar**** Mer info: Helena Lundvik willow.se helena@willow.se