Grundkurs Reiki

Under distanskursen bokar vi totalt 3 samtalstillfällen via telefon. Du får en inloggning till steg 1 sidan samt arbetsövningarna muntligt av Solkarina. Vi går också tillsammans igenom övningarna du gjort mellan samtalstillfällena. Du får då en individuell utbildning utifrån din familj, situation och behov. Solkarina har utbildat på distans i Reiki sedan 1997. Under steg 1 kursen får du lära dig: Hur du behandlar dig själv och andra med den helande energin Energianatomi och energimedvetenhet Kunskap om de subtila energiflödena i kroppen, hur de agerar och utrycker sig. Hur du använder Reiki till barn, mat, växter och djur Reiki värderingar Hur du dokumenterar behandlingar du ger Ursprung och historia Reiki-meditationer Initiering som aktiverar ditt Reikiflöde Individuella samtal kring dina arbetsövningar och erfarenheter av att ge Reiki till dig själv och andra. Innan vi börjar kursen vill jag att du läser min bok Reiki naturligt helande och mjuk beröring. http://www.solkarina.se/produkt/reikigrundkurs/