Blogg

Reikiförbundet på Allt för hälsan-mässan

Jens Holmström - Wednesday, December 19, 2018

En dröm gick i uppfyllelse när Reikiförbundet slog upp sin monter på Allt för hälsanmässan i Älvsjö den 9-11 november 2018. Inte alltid så lätt att vara pionjär men nu är tiden med oss och vi var efterlängtade. Vi gav sittande behandlingar, berättade om Reiki i montern och på scen. Folk strömmade till oss för en helande stund. Intresset för utbildningar var stort. Det dök också upp många reikiutövare som sökte nätverk, repetition eller fördjupning. Andra ville ha tips på hur man kommer igång med egen verksamhet. Helena Omfors kom upp från Skåne för att lansera sin nya bok Reiki – Vägledning och healing.

Inget av det här hade varit möjligt utan alla fantastiska volontärer, medlemmar i Reikiförbundet som gav av sin fritid och sina förmågor och vi vill rikta ett stort tack till er alla som gjorde det möjligt.

Vill också uppmana reikiutövare att skapa nätverk med t ex reikiträffar, reikicirklar, repetition eller varför inte reikicafé. Intresset är stort så tag tillfället i akt och bjud in i stort eller smått. Alla initiativ är värda guld.

Post has no comments.
Post a Comment