Blogg

Nyhetsbrev #3 2019

Web Master - Friday, September 20, 2019

Nyhetsbrev #3 2019

Hej kära medlem i Förenade Reikiförbundet i Sverige!
I detta nyhetsbrev tänker vi berätta lite om de mässor som är på gång. Om du är nyfiken på vad vi gjorde förra året kan du logga in i medlemszonen. Där hittar du verksamhetsberättelsen för 2018/2019 och även årsmötesprotokollet. Av hänsyn till GDPR har vi valt att censurera alla namn i årsmötesprotokollet.

Ordförande har ordet

Jag har blivit helt fri från värk tack vare Reiki. Då vill man ju delge alla hur bra Reiki är. För fyra år sedan så nappade jag på att delta på en Må Bra dag i Lidköping. Sagt och gjort. Reikicentrum Lidköping kom med. Fick en plats på gallerian i Särnmarkshuset. Jättekul. Så kom tankarna. Vad har jag gjort? Vad ska gamla jobbarkompisar från verkstan säga där jag jobbat 29 år. (Där vi mest pratat om hur vi ska hålla hundradelarna, vad för slipskiva som är bäst och att få ackordet att gå ihop. Inget prat om energier och kärlek.) Släktingar som känt mig sedan barnsben plus en massa andra personer.
 Vad var detta? Rädslor!
 Nu kan vi ju inte ställa in det hela. Pust. Här krävdes det MOD. Som tur var har jag en påhejare i min hustru Liliann. Vi genomförde må bra dagen med bänk, stolar, rollups, visitkort och foldrar. Det kom inte en enda av de kommentarer som jag målat upp i förväg.

Det var fantastiskt roligt, och den 7 september så var vi med på 2019 års Må bra dag. Ingen rädsla och fullt upp hela tiden. Jag tyckte jag var jättemodig första gången. Hade modet svikit då och rädslorna tagit över hade jag inte fått vara med om detta fantastiska!

Så vad jag vill få fram är att var modiga. Jag slår också ett slag för Reikiträffar. Bilda Reikiträffar. Gå på Reikiträffar. Ni träffar likasinnade som inspirerar och ger varandra mod.

En härlig höst önskar jag er.

Ps. Det krävdes allt lite mod att skriva detta. Att delge mina tankar och att ni ska läsa dem.
/Bengt-Arne Gustavsson

Bilder att använda i verksamhet och för eget bruk

Här nedan är bilder som Helena Omfors skapat och som du kan använda och spara ner! Allt för att sprida härlig kunskap och intresse om Reiki! Visst är de användbara? (De finns även att ladda ner i Förenade Reikiförbundets Facebooksgrupp.)

Förhandsgranskning av bild

Mässhöst

AFH_enrad_2019_WEB_datum_rosa.ai

Harmoni Expo: Sveriges största alternativmässa för Kropp & Själ

I höst kommer Förenade Reikiförbundet som vanligt att stå på Allt för hälsan-mässan 8-10/11 i Älvsjö och HarmoniExpo 26-27/10 i Solnahallen.

https://www.alltforhalsan.se/ samt https://harmoniexpo.com/

Att vi står på mässor är otroligt uppskattat! För varje gång har vi utvärderat vad som gått bra, vad som gått mindre bra, och vad vi kan göra bättre. Samtalen under mässorna har i stor utsträckning påverkat vilka frågor vi tar upp och arbetar med under verksamhetsåret. Vi är speciellt stolta över att det är så stort intresse från er att vara volontärer.

Om du vill vara med så är detta ett utmärkt tillfälle att marknadsföra er och er verksamhet. Vid senaste mässan hade vi också med oss information om vilka Reikikurser som är på gång i hela Sverige.

(Vi använde uppgifterna från hemsidan. Vi tog kursdatum från plusmedlemmarnas utlagda kurser, så alla plusmedlemmar fick gratisreklam)

Kontakta mässansvariga  Anne Ninnas här:  anne@phoenixacademy.se

Reikin behöver ditt engagemang. Tillsammans är vi starka.
Hör av dig med dina frågor och funderingar!
Hälsar Styrelsen

Vi finns på Facebook: