Blogg

Nu har kommitéedirektiven kommit

Jens Holmström - Tuesday, April 16, 2019

Nu har kommitédirektiven kommit!

Här står: Bland annat vill vi att Socialstyrelsen får i uppdrag att ta fram obunden information om Kam-metoder som sedan presenteras i 1177 Vårdguiden. Vi menar också att vårdpersonal behöver bättre kunskaper om Kam, skriver utredaren Kjell Asplund, med flera. Läs mer i DN.

Utredningen i sin helhet hittar du här

Vi från Förenade Reikiförbundet i Sverige är mycket nöjda med dess rekommendationer. Utredningen bekräftar det arbete vi redan påbörjat.

Det är väsentligt att vi tar fram direktiv som KAM kan utgå ifrån, för att skapa en tryggare vård för alla. Vad betyder då detta för oss just nu? Vi fortsätter förstås med vårt arbete med att tydliggöra vad Reiki är och hur den kan användas. Vi kan inte lita på att någon annan, någon som inte är insatt, ska föra Reikis talan. Det är vi Reikiutövare som ser vilka fantastiska resultat Reikin ger, och det är också vi som ska föra Reikins talan. Vi är inte i mål än, men vi är på god väg. Tack alla ni som använder Reikin. Tillsammans gör vi skillnad.

Post has no comments.
Post a Comment