Blogg

Harmoniexpo Solna 27-28 oktober 2018

Web Master - Wednesday, December 19, 2018

Höstens Harmoniexpo i Solna blev för vår del en riktig Reikifest med gemenskap, givande, nyfikenhet, samtal och lätt kaos. Entrégänget tog emot alla besökare på morgon/förmiddag och stämplade händer så att mässan kom igång.

Vår monter hade vissa stunder kö av nyfikna och hugade besökare som ville prova på Reiki för första gången, de var också många stammisar och vänner som dök upp, en del kunder kom åter både lördag och söndag. Ett trevligt inslag är alla som kommer förbi, som en gång i tiden har gått lite Reikikurser men sen tappat bort det på vägen, deras intresse och energier väcks till liv igen och de vill gärna gå med i förbundet, gå kurser och träffa likasinnade igen.

Till höstens mässor så hade vi tagit fram en ny broschyr, t-shirt och ett vykort med Reikiprinciperna på, det blev ett trevligt inslag på mässan när alla syntes så fint i sina vita t-shirt. Klockan 14.00 lö-sö då förmiddagsgänget möter eftermiddagsgänget i montern och trycket av mässbesökare är som störst, så skapade vi ett litet extra kaos, vi ville föreviga alla fina medskapare till denna mässa med ett gruppkort. Néstor Salazar hjälpte till att organisera det hela, med sig hade han sin vän fotografen Mouayad Shaheen. Till nästa mässa skulle vi behöva en större monter, för det här är ett unikt tillfälle för alla Reikiutövare i landet, att få samlas i gemenskap, knyta kontakter och så frön till kurser och utveckling, sen har vi det lite fnittrigt och skoj också!

Vår ordförande Ann Gripenlöf och Utvecklingssamordnare Anki Josefsson Holmström höll föredrag både lördag och söndag-Reiki-den enkla vägen till balans och hälsa, som var mycket uppskattat och välbesökt. Redaktören för tidningen Inspire kom förbi och ville gärna skriva om oss! Och andra personer som hade synpunkter på hur vi tar oss till ”nästa nivå”.

Med stolthet och ödmjukhet vill jag som mässansvarig tacka Alla medskapare för er stora insats denna helg, vi håller på att växa till ett stort förbund som är att räkna med i framtiden! / Eva Carlsson Mässgruppen

Post has no comments.
Post a Comment